Jezus

Jezus

czwartek, 23 kwietnia 2015

Być Światłem Świata (Mt 5,13-16)



Mt 5, 13-16

Jak stać się światłem świata? Jak stać się światłem dla świata?

Czytając ten fragment od razu nasuwa mi się myśl o misji jaką pełnię będąc nauczycielem. Ja mam być światłem dla młodzieży, którą spotykam na drodze mojej pracy. Każdy ma taką misję w swoim życiu i nie ważne czy jest się matką, lekarzem, adwokatem czy sprzątaczką. Każda misja wypełniana w imię Chrystusa naświetla drogę dla innych ludzi. My jako Chrześcijanie mamy świecić całemu światu! Mamy świecić swoją miłością, wiarą, dobrocią!

Skoro jesteśmy już Światłem Świata, my Chrześcijanie, to tym światłem mamy się dzielić. Dobrem powinno się promieniować. Dlatego Jezus mówi, że lampę zapaloną nie chowa się w korcu, lecz na świeczniku, aby świeciła wszystkim (Mt 5,15). Dlatego tym światłem, tą dobrocią powinno się zarażać innych. Najczęstszym powodem nawróceń ludzi jest widok prawdziwie żyjących wiarą chrześcijan, którzy są szczęśliwi, rozradowani, pełnie miłości i pokoju Pana. I to oni promieniują tą miłością i dobrem na innych. Tak powinno wyglądać chrześcijaństwo! Chrześcijanin powinien być radosny, swoimi oczami, swoją twarzą wyrażać radość i żywą wiarę! Wtedy przyciągnie się zbłąkane owce do Pasterza!

Stanie na świeczniku oznacza, że ta światłość ma się rozpromieniać na każdego, aby dotarła do każdego. A tym światłem są: miłość, wiara, nadzieja, radość, prawda.
Światło ma też za zadanie oświetlać drogę, a więc prowadzić człowieka. Jeśli światłością będziemy w Chrystusie, który tego światła nam udziela, to ludzie poznając to, będą wychwalali Boga. (Mt 5,16).

Pragnijcie dobroci! Módlcie się do dobrego Ojca, aby udzielił Wam łaski dobra! Ja też pragnę tego dobra w sobie, aby dzięki niemu, ludzie mogli spotkać Boga twarzą w twarz!

 
 
Zostańcie z Bogiem +
 
D :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz