Jezus

Jezus

czwartek, 30 kwietnia 2015

W drodze do Emaus (Łk 24,13-35)


Łk 24, 13-35

W perspektywie ostatniego miesiąca, a może i dwóch, widzę jak bardzo liczyłam na cud. Jak wielki przez to czułam zawód, gdy ten cud nie następował. Czułam się oszukana, tak jak uczniowie idący do Emaus. Pokładałam nadzieję w Panu. Uwierzyłam Jego słowom: o cokolwiek prosić będziecie w imię moje, to uczynię J 14,13. Prosiłam, i nic! Nagle mój świat runął. Moja nadzieja rozpadła się na milion kawałków. A w głowie jedna myśl: "Zawiodłeś mnie!" W fragmencie św. Łukasza, słowa uczniów dokładnie obrazują stan mojej duszy z tamtego czasu: 
A myśmy się spodziewali, że On właśnie miał wyzwolić Izraela (Łk 24,21) 
A ja się spodziewałam, że udzielisz mi łaski, o którą tak proszę! 

A przecież moja prośba mogła zostać wysłuchana, tylko realizacja jej może być odłożona w czasie. Tylko On wie kiedy coś będzie dla nas dobre! On zna czas i miejsce!
Był taki czas, że myślałam, że cuda przytrafiają się każdemu, tylko nie mnie. Myślę, że w pewnym sensie uczniowie z Emaus myśleli to samo, gdy mówili o kobietach idących do grobu.
(...) niektóre z naszych kobiet przeraziły nas: były rano u grobu, a nie znalazłszy Jego ciała, wróciły u opowiedziały, że miały widzenie aniołów, którzy zapewniają, iż On żyje. (Łk 24,22-23) 
Oni nawet chcieli uwierzyć tym kobietom ale tak bardzo chcieli sami doświadczyć tego cudu, że nie zauważyli, zaślepieni, że tego cudu właśnie doświadczają.
(...)sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi. Lecz oczy ich były jakby przesłonięte, tak że Go nie poznali (Łk 24,15-16)
Dopiero później otworzyły się im oczy i poznali Go (Łk 24,31). A przecież On jest obecny przy tobie cały czas.Wciąż pyta nas: cóż to za rozmowy prowadzicie ze sobą? (Łk 24,17). On nieustannie pyta cię "co się stało?" Bo On pragnie wszystko od ciebie usłyszeć. I wtedy, gdy czujesz się zawiedziony, gdy wylewasz z siebie żale litrami, Jezus z tobą jest, słucha, płacze razem z tobą. I tak jest zawsze! Nawet gdy się śmiejesz! On śmieje się razem z tobą, ciesząc się twoją radością!

Powierz Mu całe swoje życie! Całe swoje serce! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz