Jezus

Jezus

środa, 1 kwietnia 2015

Chrystus ożywiający nadzieję! (1P 1,3-12)


1P 1,3-12

Jezus poprzez Swoje Zmartwychwstanie udzielił nam łaski odnowy nadziei. Nadzieja, która nigdy nie umiera, bo zatopiona jest w mocy Chrystusa Zmartwychwstałego. Tylko On ożywia nadzieję. Przez zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa na nowo zrodził nas do żywej nadziei (1P 1,3).
Wiara jest naszą decyzją, którą umacniamy przez moc Ducha Świętego.
Miłość otrzymujemy od Ojca, który jest nieskończoną miłością. On uzdalnia nas do miłowania Jego i bliźniego. Chrystus zaś Zmartwychwstając dał nam nadzieję, która w tamtym czasie, po Jego powstaniu z martwych, ożyła i dała obietnicę, że wierząc, miłując dostąpimy dziedzictwa (...), które jest zachowane dla nas w niebie (1P 1,4). A tym dziedzictwem jest życie wieczne. Dlatego Piotr w swoim liście napisał, abyśmy się radowali pomimo trudnych i smutnych doświadczeń, które spotykają nas tu na Ziemi (1P 1,6). Przypomina on, że dzięki tym doświadczeniom nasza wiara będzie cenniejsza ponad złoto, które jest zniszczalne (1P 1,7). Na to dostaliśmy od Chrystusa żywą nadzieję, abyśmy mogli się radować i patrzyć ponad cierpieniem w przyszłość, na życie wieczne.
W owym liście Piotr przypomina słowa Jezusa, które skierował wcześniej do Tomasza (J 20,29). Piotr przypomina, że jesteśmy tymi, którzy: choć nie widzieliście, miłujecie Go; wy, w Niego teraz, choć nie widzicie, przecież wierzycie, a ucieszcie się radością niewymowną i pełną chwały wtedy, gdy osiągniecie cel waszej wiary - zbawienie dusz (1P 1,8-9).
Ja tutaj widzę również cudowną obietnicę. Jeżeli dotrę do celu mojej wiary - zbawienia, to zobaczę w końcu Tego, którego nigdy nie widziałam, ani nie słyszałam, a kocham Go mocno i wierzę w Niego. Będzie to najpiękniejsze błogosławieństwo dla mojej duszy. 
Tęskni moja dusza za Bogiem tak niepojętym, tak tajemniczym, tak kochającym. Tęsknie za dniem kiedy już ujrzę Jego i posłyszę Jego głos, zawołam wtedy Ukaż mi Swą twarz, daj mi usłyszeć Swój głos! Bo słodki jest Twój głos i twarz pełna wdzięku (PnP 2,14)

Czy tęsknisz za tym dniem, gdy On przyjdzie w chwale aby zabrać Cię do siebie?



Pozdrawiam w Panu +
D. :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz